logo lázeňský běh

trailRUN – popis trasy

Popis
trasy
Za hlasitého povzbuzování diváků a rodinných příslušníků odstartuješ od skulptury Dvou volavek. Dej si však pozor, poběžíš proti směru předcházejícího běhu familyRUN.
Po proběhnutí lázeňským lesoparkem a nastoupání prvních pár výškových metrů odbočíš na třídu Gen. Svobody a můžeš to pustit z mírného kopečku až k sadům Čs. legií. Zde ti skočí do trasy náš maršal a navede tě do místní zástavby.

1 km – Zde začíná první kopeček. Na následujících dvou kilometrech nastoupáš 150 metrů výškových. Cca v půlce odbočíš na žlutou turistickou, ale nemusíš mít strach, že ji mineš. Opět tě navedeme. Občasný 20% sklon ti začne zvedat tepovku a ukáže, jak jsou na tom tvé nohy.

Po levé straně mineš vrchol Polomná (404m.n.m.) a napojíš se na mírně zvlněnou turistickou červenou.

3,6 km – Odbočíš z červené na první trailový seběh. Odbočka je to zákeřná, ale bude značená. 500m dolů. Odvážní to mohou pustit napřímo mezi stromy a ti, co mají rádi své kotníky, doběhnou o kousek dál k plotu místních zahrad a odbočí doprava. Po pár metrech  na asfaltu ihned dolů doleva. Čeká tě 500 metrů po nové asfaltové silnici.

4,6 km – první naše kontrola, kterou oběhneš a ihned se pustíš zpět po louce do mírného stoupání. 50 m výškových na půl kilometru tě nijak nerozhodí.

5,3 km – křižovatka několika cest, vem to kolem plotu doprava a naběhni do lesa. Určitě však označíme.

Po sto metrech se nenech unést  pěkným stoupáním po turistické modré, ale pusť to dolů kopcem vpravo. Čeká tě krásný seběh kolem Samkovy studánky až k řece Bečvě.

7,1 km – Jsi na cyklostezce u řeky Bečvy, po které poběžíš pouze pár metrů a hned odbočíš doleva na zelenou turistickou „lesní cesta Rokle“. 1,3 km nahoru a 180m výškových.

Z našeho pohledu jeden z nejkrásnějších úseků na trase. V dolní části se můžeš ještě pokochat pohledem na vodopády, ale jakmile přeběhneš turistickou modrou, tak tě čeká ten pravý trail.

Na vrcholu odboč doprava a hned uvidíš první občerstvovací stanici, která tě namotivuje přidat.

8,4 km – První občerstvovací stanice „Nad jezírky“. Zde doplň, co potřebuješ. Připravíme ti čistou vodu, FIZZ od Hammer nutrition a samozřejmě ovoce a něco pevného. Klidně si to vezmi s sebou, protože tě čeká nenáročný kilometrový seběh po zpevněné lesní cestě.

9,4 km – Toč to doprava !!! Asi bys rád pokračoval dál po této pěkné cestě, ale zde nezapomeň odbočit.

Odbočka je to nenápadná, proto ji dobře označíme. Na tomto kilometrovém úseku nastoupáš jen 80 m výškových ale je dost „dirty“. Zde je mokro snad po celý rok.

Ke konci tě čeká malá navigační záludnost, na asfaltce doprava –  po 50m na křižovatce doleva – po 200 m doprava na trail. Určitě zde postavíme našeho člověka.

10,7 km – Jak je pěkná zelená turistická nahoru, tak zde je krásný trailový kilometr dolů. Poběžíš to po místní klikaté MTB trati.

Když to dají borci na bajcích, tak se to nemusíš bát pustit dolů ani ty.

Jen pozor, na 11,5 km budeš odbočovat doleva. Opět kvalitně označíme.

11,9 km – Naběhneš na turistickou modrou a dáš se doleva. Pěkná
zpevněná lesní cesta s mírným klesáním.

12,7 km – Proběhni pod závorou a na křižovatce odboč doprava na asfaltovou cestu.

13,2 km – Dost bylo asfaltu. Zde tě náš maršal opět navede do trailu. Budeš pokračovat až dolů k řece Bečvě. Po cestě proběhneš kolem posedu a krmeliště divočáků. Zatím jsme je tam nikdy nepotkali.

14,3 km – Doběhneš na cyklostezku kolem řeky Bečvy a dáš se doprava. Čeká tě kilometr po rovině, ale šetři energií, pak to totiž začne.

15,4 km – Odboč doprava na turistickou žlutou – první část.
Z našeho pohledu druhý nejkrásnější úsek. Pokud však poběžíš na výsledek, tak se asi moc kochat nebudeš. Ze začátku mírné stoupání, posledních 200 metrů je sklon přes 20% a to již bude spíše power hiking. Celkově zde nastoupáš 100 metrů výškových. Jen to nepřepal. Čeká tě ještě druhá polovina žluté trasy. Na konci turistické modré odboč doprava.

16,3 km – Turistická modrá, odpočinek před finále. Pouze cca 150 metrů po rovině, kde se snaž trochu odpočinout a pak to vem doleva opět na žlutou turistickou.

16,4 km – Turistická žlutá – druhá část. Na půl kilometru se to zvedne o 120 m metrů výškových. Čekají tě kameny, mech, schody, kořeny a spousta vydané energie. Maximální stoupání 38%, ale není zas tak dlouhé. Zde určitě postavíme našeho fotografa, ať máš památku.

16,9 km – Už jsi skoro nahoře. Na t-čku odboč doleva a zbývá ti posledních 20m výškových.

17,8 km – Jakmile narazíš na asfaltku, dej se doleva na nejnudnějších 800m na trase. Prostě furt rovně. Na konci tě však čeká občerstvovačka.

18,6 km – Občerstvovací stanice číslo 2 „Nad jezírky“. Ano, je to ta stejná jako první. Opět doplň, co potřebuješ a pokračuj 100 m stále rovně.

18,7 km –  Z asfaltové cesty odbočit doprava na turistickou zelenou a té se držet až do cíle. Za lesní  oplocenkou ihned doleva. Pozor, cesta tě bude lákat k pokračování stále rovně. Odbočku označíme. Krásný kilometr kolem Valšovických jezírek. Opět na kochačku. Jen pozor na mostek. Prosíme přebíhat po jednom.

19,4 km – U posledního jezírka oficiální trasa vede na lávku doprava a oběhneš jej zpravé strany. Pokud zapomeneš odbočit, zachovej paniku a vem ho zlevé strany. Obě trasy se spojí u výpusti jezírka a pokračuj dále po zelené turistické do lesního porostu.

19,7 km – Na asfaltové cestě odboč doleva. Opatrně. Čeká tě pouze 300 metrů, ale za provozu.

20 km – Odboč z asfaltové cesty doprava a pokračuj  trailem po zelené. Z důvodu bezpečnosti zde bude maršal.

21,3 km – Přeběhnout asfaltovou cestu a dál po zelené.

22 km – Doběhneš na t-křižovatku a dáš se dolů po zelené doprava.

22,6 km – Cesta pokračuje kopcem dolů. Ty však odbočíš do kopce, na zelenou doleva. Označíme.

23,3 km – Už toho budeš mít asi plné zuby a rád bys to vzal doprava kopcem dolů k řece Bečvě. Bohužel, ještě to nemáš za sebou, tak se drž vlevo. Po pár stovkách metrů budeš mít po levé straně lázeňský dům Moravan. Pokračuj rovně dolů po chodníku.

23,9 km – A jdeme do finále. Vyběhni první krátké schody kolem budovy staré pošty a nyní ti zbývá posledních 21 metrů výškových. Avšak pouze na 130 metrech a navíc do schodů.

24 km – Nahoře popadni dech a pusť to dolů doprava po silnici.

24,4 km – Poslední odbočka doprava do lázeňského parku na cestu, na které jsi začínal a již si skoro v cíli.

25 km –  Doufáme, že za mohutných ovací diváků protneš cílovou pásku opět u Dvou volavek.